DR.MAJID ASKARI

فوق تخصص زانو

اقدام های لازم پیش از تعویض مفصل

توسط دکتر مجید عسکری / تاریخ 1397/06/23 - 12:06 / 0 نظر / 429 بازدید

برای کاستن از عوارض و نتیجه بهتر چه اقداماتی پیش از جراحی تعویض مفصل لازم است؟

از آنجایی که تعویض مفصل یکی از جراحی های بزرگ و سرنوشت ساز در زندگی هر فرد است لذا دانستن برخی نکات باعث خواهد شد فرد نتیجه مطلوب تری گرفته و رضایتمندی فرد را افزایش دهد.

در قدم اول انتخاب صحیح پزشک و اطمینان از این موضوع که جراحی تعویض مفصل تنها و آخرین و بهترین انتخاب برای فرد است. برای حصول به این نتیجه لازم است بیمار و همراهان وی از متخصصین این فن تحقیقات لازم را انجام داده و نیز سوابق پزشک خود را بررسی نمایند.

بدلیل ریسک بالای برخی عوارض در این نوع جراحی اعم از احتمال عفونت و یا تشکل لخته در رگهای عمقی پا و خطر جانی برای فرد ، لازم است عوامل خطر شناسایی و پیشگیری های لازم صورت گیرد. از عوامل خطر برای عفونت ، وجود یک مرکز عفونی در بدن بیمار است مانند یک دندان عفونی ، آبسه و یا تجمع چرکی در یک ناحیه بدن مانند یک دمل بزرگ چرکی و یا عفونت در برخی از سیستم های داخلی بدن مانند عفونت ادراری ، لذا لازم است پزشک خود را از وجود چنین مسایلی مطلع کنید.

برخی بیمارها نیز خطر عفونت را بالا میبرد مانند دیابت بیماریهای روماتیسمی ، ضعف ایمنی ، نارسایی کلیوی بیماریهای پوستی   لذا این بیمارها بایستی شناسایی و کنترل گردد.

مصرف برخی داروها مانند تضعیف کننده های ایمنی و همچنین اعتیاد به برخی مواد و نیز مصرف الکل و سیگار خطر عفونت را بیشتر میکند و نیاز به توجه ویژه دارد.

چاقی نیز عامل بسیاری از عوارض خواهد بود.

خطر لخته شدن خون با چاقی ، سابقه قبلی لخته در عروق ، مصرف برخی داروها مانند برخی هورمون ها افزایش میابد.

برخی داروها باعث افزایش رقت خون و خطر خونریزی حین عمل خواهد بود.

لذا پزشک خود را از وجود هرگونه منشا عفونی در بدن خود مطلع کنید و درصورت وجود بیماری خاص و یا مصرف هرگونه دارو وی را باخبر کنید.

لازم است فرد یک هفته پیش از جراحی برخی داروهای خود را قطع و یا نوع آنرا تغییر دهد لذا داروهای مصرفی خود را به پزشک خود اطلاع دهید.

شب قبل از بستری حمام کنید و موهای زاید ناحیه عمل را بطور کامل شیو کنید.

حداقل ۸ ساعت پیش از جراحی از خوردن غذا مخصوصا غذاهای جامد خودداری کنید.

از داشتن اجسام فلزی مانند گوشواره و امثال آن همراه خود بپرهیزید.

با تفکر به نتیجه مطلوب جراحی و اطمینان و توسل به خداوند بطور حتم بهترین نتیجه را خواهید داشت.

این مطلب آخرین بار در تاریخ 1397/10/08 - 07:18 توسط دکتر مجید عسکری بروزرسانی شده است.

نظر بدهید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مالک آن می باشد و کپی برداری از محتوای سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز است. طراحی و پیاده سازی توسط احسان رضایی.